Pagina's

zondag 14 september 2014

Column Opgeven is geen optie!

Het zit niet in mij om maar op te geven, altijd gewoon doorgaan en oplossingen zoeken
om mijn doel te bereiken. Een vasthoudend type, maar het is niet mijn intentie om
irritaties op te wekken bij mensen en organisaties die ik benader om de aandacht
te vestigen op veiligleefbaar.nl. Helaas maar waar zijn er een paar geweest die een
wat onvriendelijke ‘reply’ stuurden.

In 2011 heb ik een paar maanden [samen met de eigenaar] de redactie gedaan van
de site Nowthority maar, zoals bekend bij vele van jullie, wilde de eigenaar en
initiator van dat geweldige burgerinitiatief, Alvin Noteboom, stoppen vanwege
andere prioriteiten. Vreselijk vond ik dit want inmiddels had ik de smaak te pakken van
het zoeken, lezen en plaatsen van items betreffende Veiligheid en Leefbaarheid.

Wat er daarna steeds door mijn hoofd ging was een radio uitzending over Alpe
d’HuZes. Alpe d'HuZes is een actie waarbij deelnemers, alleen of in een team, geld bijeen
brengen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd voor de overwinning op
kanker. Onder het motto "Opgeven is geen optie" wordt op één dag de legendarische
Alpe d'Huez tot 6 keer aan toe beklommen. Een bijna onmogelijke opgave.

Tijdens een uitzending op Radio 2 over de Alpe d’HuZes van 2011 werd een deelnemer
gevraagd waarom hij, weliswaar met hulp, de berg op wilde gaan terwijl hij terminale
kanker had. Hij antwoordde: “ Als je iets heel erg graag wil doen moet je de kans
benutten als die zich voordoet”.

Die reactie heeft mij doen besluiten om, ondanks mijn twijfels of ik het wel zou
kunnen, een doorstart te maken. Alvin Noteboom en Fred Hendriks [Redwing]
hebben mij enorm gesteund om mijn doel te bereiken.


Ik ben vooral de man dankbaar die daar tijdens de Alpe d’HuZes van vorig
jaar, weliswaar in andere bewoordingen, zei dat opgeven geen optie is!

Helaas was ik genoodzaakt een stapje terug te doen wat betreft VeiligLeefbaar. Ik dacht dat ik een Burn Out had, ik werkte gemiddeld 6 uur per dag aan de site en 7 dagen in de week, maar hoorde van mijn therapeut dat het PTSS [Post Traumatisch Stress Syndroom] was. De zaken die op dit blog zijn geplaatst [Tips, Tricks & Tools] worden overgezet op VeiligLeefbaar. Ik schrijf op het ogenblik veel columns en vul deze aan met tools. Uiteraard plaats ik nog steeds items op VeiligLeefbaar.

Gewoon doorgaan dus, tandje lager, want opgeven is geen optie....

Margareth Weijers

VeiligLeefbaar.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten